نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2589
-
الف
+

تلاوت قاریان افغانستانی در برنامه های قرآنی ایران

آیین تلاوت همگانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در ۱۷۰۰ نقطه ایران برگزار می شود.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران از برپایی آیین تلاوت همگانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در ۱۷۰۰ نقطه این کشور خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، صبح امروز نشست خبری تبیین برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران در ایام ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام علی مقنی ، معاون مرکز امور قرآنی این سازمان برگزار شد.

در این برنامه، مقنی از برگزاری 110 محفل شاخص با حضور قاریان خارجی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در استان‌(ولایت) های مختلف ایران با حضور قاریان ممتاز ایران و یک قاری از مصر و دو قاری از کشور افغانستان برگزار خواهد شد.

وی از برپایی 8 محفل شاخص ویژه پخش از شبکه تلویزیونی قرآن خبر داد و گفت: این محافل با همکاری شبکه قرآن و با حضور قاریان بین‌المللی در 8 استان (ولایت) برگزار و پخش خواهد شد.

مقنی به برپایی آیین ترتیل‌خوانی در زیارت گاه ها خبرداد و گفت: آیین ترتیل‌خوانی امسال در بیش از 1700 بقعه سراسر کشور برگزار می‌شود که 46 محفل از شبکه‌های محلی و برخی شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی به مأموریت سازمان اوقاف در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: امسال بخش حفظ نمایشگاه قرآن به سازمان اوقاف سپرده شده که در آن به ارائه محصولات آموزشی، مشاوره حفظ، برپایی کارگاه آموزشی حفظ، بررسی حفظ قرآن در دیگر کشورها خواهیم پرداخت البته یک فعالیت ویژه در این بخش داریم که با عنوان قرآن آباد خواهد بود و در آن شهرستان‌ (ولسوالی) هایی که فعالیت ویژه در زمینه حفظ قرآن دارند را معرفی می‌کنیم. همچنین استودیوی شبکه قرآن هم در این بخش مستقر است و به معرفی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه حفظ قرآن می‌پردازد. 

مقنی درخصوص سهمیه تعیین شده برای سازمان اوقاف در طرح ملی حفظ گفت: از سوی ستاد طرح، موضوع تربیت 537 هزار حافظ جزء 30 قرآن برای اوقاف تعیین شده که این کار در سراسر کشور آغاز و با قوّت پیش می‌رود.

ح ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر